Mama, ne želim da učim, hoću da budem influenser! Tata, kupi mi 5.000 pratilaca na Instagramu!
Poslednjih nekoliko godina preplavljeni smo YouTube kanalima na kojima su najaktivniji mladi ljudi (u proseku od 15 do 35 godina) koji imaju profile i grade svoju „karijeru“ preko video snimaka sa različitim sadržajima.
Pre nekoliko godina krenula sam na putovanje i sa mnom u autobusu je bila tada 15-godišnja devojka iz inostranstva sa svojom majkom. Devojka se predstavila kao pevačica, blogerka i „influenserka“ (uticajna ličnost).
Poslednja reč bila mi je zaista interesantna, ali istovremeno i smešna. Šta „influensuje“ devojka od 15 godina? Na koga utiče svojom pojavom? Kakav uticaj može da ima devojka koja je tek krenula u srednju školu, iako biste je prema njenom izgledu mogli pomešati sa nekom 25-godišnjakinjom.
Uskoro su mi se razjasnila sva ova pitanja. Devojka ima YouTube kanal, a sadržaj se generalno odnosi na savete za šminkanje, lepotu, budalaštine tipa: šta ima u mojoj torbi i moja jutarnja rutina.
Preko 100.000 ljudi prati ovu devojku i strašno su zainteresovani gde je kupila poslednji model cipela i kakvu maskaru koristi. Jer im bez te dve informacije život ne vredi apsolutno ništa.
Devojka, kao i mnoge druge, nema nikakvu želju da nastavi obrazovanje posle završene srednje škole. Za nju je to gubljenje vremena i novca.
Po ugledu na ovaj i mnoge druge uticajne likove, trend je došao i u Srbiju. I naši mladi ljudi su poludeli za tim da svi postanu: blogeri, vlogeri, „influenseri“, jutjuberi, popularni Instagrameri... Toliko su poludeli da su im se rođendanske želje svele na sledeće: Tata, kupi mi 5.000 pratilaca na Instagramu!
Važi, zlato tatino. Evo i profesionalne kamere od 1200 evra. I sponzore će ti pronaći tata za početak. Budi moj influenser, zlato tatino.
Moram da vas razočaram i da vam kažem da živite u nekom lošem filmu i nadrealnoj bajci. Kao prvo, Srbija je mala država, tržište je previše malo i mi jednostavno nismo taj tip naroda koji se oduševljava svim i svačim.
Na prste mogu da se izbroje svi domaći „jutjuberi“ и „influenseri“ koji su zaista uspešni u pravom smislu te reči i spisak će verovatno ostati veoma kratak.
Ali, pogodite šta? Ali čak ni tih nekoliko nije reklo - bataliću svoje obrazovanje i svoje napredovanje, jer mi je zaista mnogo važnije da snimam video klipove u sledećih 20 godina. Jer su svesni da je ovo samo zvezdani trenutak koji neće zauvek trajati. Da li ozbiljno mislite da će ti isti sa 40 godina sesti ispred kamere i snimati se?
Druga stvar, nije svako rođen da bude bloger, vloger i influenser. Treba da imaš onaj „iks“ faktor koji se ne može opisati rečima, da imaš harizmu, da si šarmantan, zanimljiv, da imaš zvezdu bre dete, kako je govorila moja baba. I da si pametan. Iskreno smatram da glup i nepismen čovek ne može dugo da opstane u ovoj „profesiji“.
Većina vas nije dovoljno zanimljiva i sposobna u realnom životu, pa zašto mislite da bi pred kamerama bilo drugačije?
Kao treća stvar, da biste uspeli, sem ako niste najsmešniji i najzanimljiviji ljudi na svetu, treba da nudite nešto pozitivno, da dajete korisne savete, da kreirate, da gradite... Većina tih influensera izdaje knjige, ima svoju liniju šminke ili parfema, što je svakako za aplauz.
Ali, oni posao shvataju veoma ozbiljno. To za njih nije hobi, imaju čitav tim ljudi koji rade za njih i nikada nije tako ružičasto kako izgleda na Instagramu. Priznaju da iza svake fotke i svakog videa stoji mukotrpno poziranje, rad, nespavanje.
Vi niste sposobni da sredite sobu u kojoj spavate, ne možete da stignete na vreme u školu, žalite se na 3 kontrolna u istoj nedelji - ali ćete da gradite karijeru na YouTube-u? Kojom radnom etikom, disciplinom, sa kojim idejama, sa kojom pameću ćete to realizovati?
Ne želim ni da se drznem da kažem - to nije profesija. Moderno vreme i današnjica kažu da je očigledno. Oni koji su uspešni dobro zarađuju. Rezultati, brojke i njihov životni stil dovoljno govore.
Ali tvrdim da to nije dugoročno rešenje i da mu rok trajanja ističe mnogo brže nego vaše znanje i iskustvo, vaša prava profesija.
Koliko god da vam zvuči naivno i budalasto, ne zanemarujte obrazovanje. Ako ste zaista vredni, posvećeni i pametni, uspećete da napravite pravu razliku u svetu.
Tu razliku, ipak, nećete napraviti preko videa sa vašom dnevnom dozom glupiranja kroz tržni centar.
P.S. Da, jedan je PewDiePie. Ti nisi PewDiePie.
©CRNOBELO.rs Zabranjeno preuzimanje i kopiranje. Krađa autorskih tekstova je kažnjiva zakonom.
Autor: M. S. | CRNOBELO.rs / foto: pixabay.com