15 svakodnevnih predmeta koji su bili dizajnirani za drugu namenu
Мnogi od predmeta koje svakodnevno koristimo su izumljeni za sasvim drugačiju namenu od one koju imaju danas. Da li ste znali da su drvene vešalice bile izrađene sa ciljem da odbijaju moljce jakim mirisom kedrovine?
Ako ste se nekad zapitale zašto između dlaka na vašoj četkici za zube ima i dodatnih sitnih dlačica, vreme je da otkrijete koja je bila prvenstvena namena ovih 15 svakodnevnih i naizgled običnih predmeta:
Okrugli „dugmići“ na poklopcima toplih napitaka za poneti
Obično su ovi dugmići služili da se proveri da li se napitak ohladio. Kada se oni spuste to je znak da je napitak hladan. Danas je na ovim dugmićima napisano ime napitka koje je u čaši i tako lako možete naći svoj napitak bez da otvarate poklopac.
Drvene vešalice za odeću
Sigurno ste se zapitale zašto još uvek postoje drvene vešalice pored svih plastičnih i metalnih koje postoje na tržištu. Razlog tome je što vešalice za odeću izrađene od kedrovog drveta sadrže prirodna ulja koja odbijaju moljce, a samim tim čuvaju vašu odeću.
Zaravnjeni deo koji spaja kineske štapiće za jelo
Većina ljudi veruje da je ovaj spoj napravljen kako bi bili sigurni da niko pre vas nije koristio iste štapiće. Ipak, spoj postoji iz praktičnih razloga jer osigurava da mašine u fabrici neće greškom spakovati samo jedan štapić.
Plave dlačice na četkici za zube
Dlačice u boji na četkici za zube ne služe samo da učine četkicu šarenom i da ona izgleda različito. Ako primetite da plave dlačice počinju da gube boju, to je siguran znak da treba da promenite četkicu.
Naočare za sunce
Još u 12. veku su se u Kini koristile naočare za sunce, ali njihova uloga nije bila da zaštite oči od sunca. Njih su koristile sudije tokom suđenja kako bi njihove emocije tokom procesa ostale neprimećene.
Frizbi
Studenti Univerziteta Yale su se u slobodno vreme zabavljali takmičeći se u bacanju pita. Te pite je proizvodila kompanija Frizbi (engl. Frisbie), a popularnost naziva je bila toliko velika da je proizvođač i izumitelj letećih tanjira rešio da to ime da i svom proizvodu.
Brendi
Piće u obliku u kom ga danas znamo se pojavilo u 12. veku. Prvobitno je metoda destilacije vina korišćena kako bi olakšala transport i skladištenje vina.
Nakon što je destilat transportovan do krajnjeg korisnika u njega se dodavala voda i ponovo se konzumirao kao vino. Međutim, budući da se čuvao u drvenim bačvama dogodilo se da destilat, koji je imao ulogu samo da olakša transport, postane bolji i od samog vina i tako je stvoren novi brend.