Situacije u kojima „gubimo osećaj“ i kupujemo nepotrebne stvari bez posebnog razloga
Koliko puta vam se desilo da odete u prodavnicu po hleb, a vratite se natovareni kesama?
Ili da izađete u šetnju, a da kupite komad garderobe ili par cipela jer niste hteli da propustite priliku ili vas je to razveselilo?
Kupovanje nepotrebnih proizvoda desilo se svima, a postoje i razlozi koji nas teraju da to radimo, kao i psihološko objašnjenje za njih.
Koje su glavne situacije u kojima kupujemo neplanirano i nepotrebno?
Didroov efekat
Kada stvari koje imate počnu da vam izgledaju previše staro i počnete da ih zamenjujete bez posebne potrebe, a proces nema kraj jer vas kupovina jedne nove lepe stvari tera da trošite na još nešto.
Snob efekat
Kada kupujete nešto što drugi ne kupuju samo da biste se istakli i bili drugačiji i kako bi privukli pažnju.
Efekat imitacije
U ovom slučaju osoba kupuje nešto što je moderno i što svi nose, bez obzira da li joj odgovara i da li to sebi može da priušti.
Stvari za u budućnosti
Ljudi koji veruju u bolju budućnost i spremaju se za nju, unapred kupuju stvari koje bi koristili posle, iako sada uopšte ne mogu da ih upotrebe, bez obzira na to da li je u pitanju premala odeća ili udobne štikle za svadbu koja nije ni u planu.
Spontane kupovine prema raspoloženju
Kada vas neko iznervira ili imate loš dan, pa mislite da sebe treba da častite nečim, odete u omiljenu prodavnicu i kupite svakakve stvari koje vam možda i nisu potrebne, ali mislite da će vas šoping oraspoložiti.
Psihološki trikovi u prodavnici
Prijatna muzika, tople boje, primamljivi mirisi, dobra uređenost i popusti – svi ovi faktori psihološki utiču na vas i teraju vas da kupujete čak i kada ne planirate.
Popusti i promocije
Jedan od najčešćih razloga zbog kojeg ljudi kupuju nešto nepotrebno jeste zato što je na popustu.
Promocije i popusti pogrešno utiču na vas, pa mislite da ne treba da propustite priliku iako već imate nešto slično i nije vam potrebno.
M. M. | CRNOBELO.rs / foto: clker.com