Osoblje hotela je podelilo trikove koji će vam pomoći da imate udobniji i prijatniji smeštaj

Prilikom odsedanja u hotelu, bez obzira da li se radi o poslovnom putu ili odmoru, svi očekujemo da se osećamo prijatno i udobno za pristupačnu cenu.

osoblje-hotela-je-podelilo-trikove-koji-ce-vam-pomoci-da-imate-udobniji-i-prijatniji-smestaj-01.jpg

Ipak, veoma često se dešavaju neprijatna iznenađenja – doručak nije onakav kakav ste očekivali, dodatne usluge za koje ste mislili da su uključene u cenu se ipak dopalćuju i slične stvari.

Kako biste izbegli takve situacije, mogu vam biti korisni saveti koje su sa nama podelili zaposleni u hotelu, a koje ćete retko gde naći da pročitate.

Тrikovi na koje treba da obratite pažnju prilikom izbora hotela i rezervisanja:

Najbolji način za rezervisanje sobe

1. Prе nego što rezervišete sobu u određenom hotelu, uporedite cene soba na različitim sajtovima za rezervaciju, kao i na sajtu samog hotela. U većini slučajeva, sistemi za bukiranje nude niže cene od samog hotela, a mnogi sajtovi kao Booking, na primer, nude i dodatne popuste.

2. Аkо nađete dobru ponudu na sajtu, možete pozvati hotel direktno i pitati da li možete rezervisati sobu po ceni koju ste videli na njihovoj strani. Najverovatnije ćete dobiti ono što želite, budući da se hotelima više isplati da rezervišete direktno kod njih nego preko drugih sistema rezervacije koji uzimaju procenat.

3. Аkо u tom hotelu ne odsedate po prvi put, recite to recepcioneru ili agentu preko telefona. Hoteli cene svoje redovne goste i možda ćete dobiti dodatni popust kada informaciju provere u svom sistemu.

4. Мali broj ljudi zna da u nekim (ne u svim) hotelima možete rezervisati pola dana, odnosno odsedanje od 12 sati. Cena je mnogo jeftinija, a sistemi za online rezervaciju nemaju takvu ponudu, pa ukoliko vam je potrebno kratko odsedanje, pitajte za to, možda vam se posreći.

osoblje-hotela-je-podelilo-trikove-koji-ce-vam-pomoci-da-imate-udobniji-i-prijatniji-smestaj-02.jpg

Važni trikovi i činjenice

1. Аkо planirate da se prijavite ranije ili da se odjavite kasnije, to morate reći unapred kako bi vam potvrdili takvu mogućnoost. Obzirom da gotovo svuda prijava počinje u 14 sati, a odjava je do 12 sati, imajte u vidu da ćete možda trebati da doplatite promenu.

2. Мorate informisati hotel o tačnom broju gostiju koji odsedaju u vašoj sobi, koliko vam je kreveta potrebno i da li želite krevet za dete ili dopunski ležaj. Ponekad ljudi rezervišu jednokrevetnu sobu, a putuju u paru jer misle da mogu spavati u jednom krevetu, ali u tom slučaju se ipak doplaćuje za drugog gosta.

3. Nеki hoteli prihvataju dokumente za identifikaciju kao što su lična karta ili vozačka dozvola, dok drugi traže isključivo pasoš. Zbog toga, gde god da putujete, dobro je da pitate šta će vam biti potrebno.

Dodatne usluge

1. Аkо ste na medenom mesecu, ili tokom odsedanja u hotelu slavite rođendan ili godišnjicu, ne zaboravite da to napomenete. Mnogi menadžeri se trude da čestitaju gostima dekorisanjem sobe, poklonima, besplatnim uslugama ili skromnom sobnom poslugom.

2. Proverite kakve usluge ima hotel. Ako ima saunu, bazen ili sobu za decu, bolje je da ih koristite ujutru, kada nije velika gužva, a ako se neke od njih naplaćuju, najčešće su cene ujutru niže jer tada gotovo niko ne koristi takve usluge.

3. Postoje usluge koje od personala hotela možete dobiti besplatno, kao što su na primer buđenje telefonom, pozivanje taksija ili rezervisanje stola u nekom restoranu. Oni vam isto tako mogu dati informacije za mesta po gradu, ekskurzije, a mogu vam dati i kartu mesta u kom se nalazite.

4. U većini hotela možete naći fen za kosu, električnu džezvu, peglu, pribor za higijenu i slično, pa unapred proverite sa čime hotel raspolaže kako ne biste nosili suvišne stvari.

5. Аkо vam je potrebno dodatno ćebe, jastuk, posteljina, peškir i slično, nemojte se dvoumiti da potražite – u najvećem broju hotela to je besplatno i imate pravo da tražite!

6. U velikom broju hotela nisu dozvoljeni ljubimci. Ipak, postoje i oni koji dozvoljavaju ali samo ako ostavite depozit unapred u slučaju da ljubimac uništi neki od inventara hotela. Prilikom odjave, personal će proveriti sobu i ako ništa nije oštećeno, vratiće vam novac. Ipak, proverite da li je ta usluga dozvoljena u hotelu koji rezervišete.

Hrana i obroci

1. U mnogim hotelima je u cenu sobe uključen i doručak. Ali, ako vam nije potreban možete zatražiti da ga isključe iz cene.

2. Pre nego što poručite hranu u hotelu, pročitajte komentare i kritike na internetu. Veliki hoteli najčešće imaju visoke standarde, ali oni jeftiniji vas mogu neprijatno iznenaditi hranom jer možete dobiti nešto potpuno drugačije od onog što ste očekivali.

3. Оni hoteli koji u cenu imaju uključen doručak, ali vi nemate vremena da doručkujete jer odlazite ranije, obično nude upakovan obrok. Najavite to u hotelu i pitajte da li postoji takva opcija.

osoblje-hotela-je-podelilo-trikove-koji-ce-vam-pomoci-da-imate-udobniji-i-prijatniji-smestaj-03.jpg

Standardi za čišćenje soba

1. Nеmojte se bojati da personal neće promeniti posteljinu pre nego što uđete u sobu jer je to neprihvatljivo gotovo svuda. Ipak, ako vam se to desi, odmah prijavite na recepciji.

2. Prema standardima, soba se čisti dok su gosti odsutni. Ako ste u sobi, a hotel nudi čišćenje svakog dana, pokucaće vam na vrata i pitati da li mogu pospremiti sobu. Ukoliko pak ostavite znak za neuznemiravanje sa spoljašnje strane vrata, osoblje neće ni pokušati da uđe.

3. Za dodatno čišćenje i pranje ili peglanje odeće, treba da doplatite, ukoliko vaš hotel uopšte nudi takvu uslugu.

4. Menjanje peškira i posteljine u sobi se najčešće radi na 3 do 5 dana, mada topravilo važi za hotele sa 2-3 zvezdice. U hotelima sa 5 zvezdica, posteljina i peškiri se menjaju na dnevnoj bazi, kad je vama potrebno.

osoblje-hotela-je-podelilo-trikove-koji-ce-vam-pomoci-da-imate-udobniji-i-prijatniji-smestaj-04.jpg


Imajte u vidu da ove činjenice važe za većinu hotela, ali ne za sve i sa svako mesto na svetu, zato je najbolje da se za svaku stvar informišete u samom hotelu.

M. M. | CRNOBELO.rs / foto: clker.com