„Fejsbuče i Instagrame, rodila sam mrtvo novorođenče, prestanite da me targetirate sa reklamama za bebe“
„Krivica je moja, jednostavno nisam uspela da odolim da na Instagram stavim haštagove #30weekspregnant, #babybump, ali…“
Novinarka Vašington Posta Džilijan Brokel na društvenim mrežama je objavila pismo upućeno tehnološkim kompanijama.
Ona kaže da su posle njenog onlajn prisustva Fejsbuk i Instagram shvatili da je trudna i bombardovali su je ovakvim reklamama. Ali, šta sada kada je rodila mrtvo novorođenče?
„Krivica je moja, jednostavno nisam uspela da odolim da na Instagram stavim haštagove #30weekspregnant, #babybump. Uz to, na Fejsbuku sam otvorila stranicu sa brendovima trudničke odeće, na Guglu sam pretraživala krevece i kolica, pa me je njihov algoritam identifikovao i targetirao kao trudnu ženu, ali kako taj algoritam ne shvati da sam izgubila svog sina u novembru?
Zar nisu videli da sam pretraživala „baby not moving“, zar nisu videli da sam posle tri dana ćutanja objavila status sa rečima poput „heartbroken“, „problem“ i „stillborn“ i da je ispod toga bilo na stotine tužnih emotikona mojih prijatelja? Zar to nije nešto što treba da pratite?“
Brokelova kaže da pored sve boli koju sada oseća, treba da se nosi i sa poplavom emocija kada joj na društvenim mrežama stalno izlaze reklame za stvari za bebe.
„Targetirane reklame dolaze do mene na isti način kao što bi dolazile da je moja beba bila živa“, kaže ona.
„Molim tehnološke kompanije da ako su bile dovoljno pametne da shvate da sam trudna, sada shvate da je moja beba umrla i da me targetiraju u skladu sa tim ili me uopšte ne targetiraju, ako je moguće.“
Njena objava je postala viralna i hiljade ljudi joj je izrazilo podršku.
S. S. | CRNOBELO.rs / foto: facebook.com