„Opel ide električno“: Izvršni direktor Mihael Lohšeler objavio naredne korake u Opelovoj električnoj ofanzivi

Riselshajm/Frankfurt. Opelov izvršni direktor Mihael Lohšeler (Michael Lohscheller) – zajedno sa specijalnim gostom i brend ambasadorom Opela Jirgenom Klopom (Jürgen Klopp) – danas je otvorio “OPELHAUS 120” na IAA Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu 2019. (otvoren za posetioce od 12. do 22. septembra).

opel-ide-elektricno-izvrsni-direktor-mihael-lohseler-objavio-naredne-korake-u-opelovoj-elektricnoj-ofanzivi-05.jpg

Opel ide električno, a isto važi i za štand D31 u hali 11.0.

U razgovoru sa osvajačem Lige šampiona Klopom, Lohšeler je predstavio najnovije vesti koje se tiču svetskih premijera koje privlače poglede, kao i električnu ofanzivu kod lakih komercijalnih vozila.

opel-ide-elektricno-izvrsni-direktor-mihael-lohseler-objavio-naredne-korake-u-opelovoj-elektricnoj-ofanzivi-01.jpg

Vrlo efikasna nova Opel Corsa, baterijsko-električna Corsa-e i Corsa-e Rally debituju u Frankfurtu, zajedno sa prvim Opelovim plug-in hibridom, modelom Grandland X Hybrid4 sa pogonom na svim točkovima i izlaznom snagom do 221kW (300 ks); potrošnja goriva WLTP 1,4-1,3 l/100km, 32-29 g/km CO2; NEDC 1,5 l/100km, 35-34 g/km CO2, svi podaci izmereni, kombinovani i preliminarni.

Modeli koji se takođe prvi put pojavljuju u Frankfurtu su nova Opel Astra sa petoro vrata i Sports Tourer – najefikasnija Astra svih vremena, sa pet agregata koji emituju manje od 100 g/km CO2 i izuzetno niskim koeficijentom otpora vazduha od 0,26.

Svoju premijeru na nemačkom salonu automobila ima i Opel Zafira Life koja nudi mesto za do devet osoba i donosi mnoštvo inovativnih tehnologija.

opel-ide-elektricno-izvrsni-direktor-mihael-lohseler-objavio-naredne-korake-u-opelovoj-elektricnoj-ofanzivi-02.jpg

Mihael Lohšeler je naglasio važnost Opelove električne ofanzive:

,,U 120 godina proizvodnje automobila, Opel je uvek kombinovao nemački inženjering sa strastvenim dizajnom, čineći najnovije tehnologije i inovacije dostupnim svima. Isto danas važi za elektromobilnost, i to je razlog zašto je Opel izabrao svoj najpopularniji model Corsa da omogući e-mobilnost.’’ Ovo ne važi samo za svakodnevni život, već i za auto-moto sport, što pokazuje premijera potpuno nove Corse-e Rally. Opel je prvi proizvođač automobila koji će ponuditi baterijsko-električno vozilo za reli, počevši od sledeće godine sa ADAC Opel e-Rally Cup-om.

Pored putničkih automobila i laka komercijalna vozila će pokretati električna energija u budućnosti. Lohšeler je dodao: ,,Opel će biti održivo profitabilan, globalan i električan. Do 2024, svi Opelovi modeli će biti elektrifikovani. Vozila na struju će biti posebno važna za ’poslednji kilometar’ u urbanim područjima, na primer, za usluge prevoza ili preduzeća. Zbog toga danas sa ponosom najavljujem da će Combo Life, Combo Cargo i Zafira Life dobiti električnu verziju 2021. Što se tiče modela Vivaro, njegova električna verzija će biti dostupna tokom naredne godine.’’ 

Opel Zafira Life će posebno igrati ključnu ulogu u budućem razvoju elektromobilnosti. Pored predstavljanja hibridnih i baterijsko-električnih vozila na tržištu, Opel takođe cilja da zauzme vodeću ulogu u istraživanju i razvoju drugih pionirskih sistema pogona. Lohšeler je stoga najavio:

,,Opel ima mnogo godina iskustva u razvoju gorivnih ćelija, pa je to razlog zašto je tim u Riselshajmu imenovan kao Globalni centar za vozila sa pogonom na vodonik i gorivne ćelije PSA Grupacije. Prva generacija Zafire je već poslužila kao tehnološka platforma za HydroGen od 1 do 3. Nastavljamo ovu tradiciju: nova Zafira Life će biti prvi model brenda koji će imati novu generaciju pogona na gorivne ćelije.’’  

Mali automobili sledeće generacije: Opel Corsa, Corsa-e i Corsa-e Rally

Modernija, dinamičnija i efikasnija nego ikada pre, šesta generacija Opel Corse je bez sumnje jedna od zvezda ovogodišnjeg Salona automobila u Frankfurtu.

Dolazi sa vrlo ekonomičnim benzinskim i dizel agregatima koji imaju raspon snage od 55kW (75 ks) do 96kW (130 ks) (NEDC potrošnja goriva: grad 5,5-3,7 l/100 km, otvoreni put 4,4-2,9 l/100 km, kombinovana vožnja 4,7-3,2 l/100 km, 106-85 g/km CO2; WLTP kombinovano: 6,2-4,0 l/100 km, 140-105 g/km CO2).

Nova generacija bestselera je takođe po prvi put dostupna i kao potpuno električna Corsa-e sa baterijama od 50kWh, snagom od 100kW (136 ks) i dometom do 330 kilometara (WLTP).

Umerena potrošnja goriva i dinamična vožnja su karakteristika svih opcija pogona, a uzorne vrednosti emisije gasova dolaze čak do nule prilikom vožnje električnog modela Corsa-e. 

opel-ide-elektricno-izvrsni-direktor-mihael-lohseler-objavio-naredne-korake-u-opelovoj-elektricnoj-ofanzivi-04.jpg

Ukupna sportska impresija ide rame uz rame sa smanjenom težinom – najlakša Corsa čak ide ispod brojke od hiljadu kilograma i dolazi sa niskom pozicijom sedenja. Aktivna i pasivna bezbednost su takođe na visokom nivou, a Opelovi inženjeri su fino podesili šasiju i upravljanje.

U novoj Corsi, Opel nudi tehnologije i sisteme asistencije koji su kupcima poznati samo iz viših klasa automobila. Pravi vrhunac su adaptivna IntelliLux LED® matrix svetla bez odsjaja, koja Opel čini dostupnim po prvi put u segmentu malih automobila.

Druge inovacije koje su novitet kod Corse su sistem bočni čuvar kontrolisan senzorima, panoramska kamera za pogled unazad od 180 stepeni i automatski asistent za parkiranje, kao i sistemi poput upozorenja na sudar sa vozilom ispred sa automatskim kočenjem u slučaju opasnosti i detekcijom pešaka, a tu su i inteligentni tempomat kao i asistencija održavanja vozila u traci.

opel-ide-elektricno-izvrsni-direktor-mihael-lohseler-objavio-naredne-korake-u-opelovoj-elektricnoj-ofanzivi-06.jpg

Vozači i putnici Corse imaju odličnu povezanost i zabavu sa novim spektrom info-zabavnih sistema koje čine Multimedia Radio, Multimedia Navi sa 7-inčnim ekranom osetljivim na dodir u boji, i vrhunski Multimedia Navi Pro sa 10-inčnim ekranom osetljivim na dodir u boji sve do u potpunosti digitalnog kokpita u Corsi-e. 

Uz to, Corsa nudi novi, opcioni ,,Opel Connect’’ servis sa navigacijom uživo, direktnom konekcijom sa službama za pomoć na putu, pozivom ka hitnim službama i mnogim drugim funkcijama.

Sa modelom Corsa-e Rally, Opel je prvi proizvođač automobila na svetu koju nudi baterijsko-električno vozilo za reli. Tokom 2020, Opel i ADAC će pokrenuti ADAC Opel e-Rally Cup, prvi reli kup jednog brenda za električne automobile na svetu, koji će pokazati put unapred za automoto sport van granica Nemačke.

Opel Grandland X Hybrid4: Podizanje zavese za prvi Opelov plug-in hibrid

Pored nove Corse-e, sledeći model u Opelovoj električnoj ofanzivi je Grandland X sa najmodernijom plug-in hibridnom tehnologijom i pogonom na svim točkovima. Pogonski sistem modela Grandland X Hybrid4 uključuje WLTP-sertifikovani 1,6 litarski turbo punjeni benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem koji razvija 147kW (200 ks).

Pored toga, tu je i električni pogonski sistem sa dva električna motora snage 80kW (109 ks) i litijum-jonskom baterijom od 13,2kWh. Prednji električni motor je uparen sa elektrifikovanom osmostepenom automatskom transmisijom. Drugi električni motor, generator i diferencijal su integrisani u električno pokretanu zadnju osovinu kako bi se omogućio pogon na sve točkove po potrebi.

Grandland X Hybrid4 će ponuditi četiri moda vožnje – električni, hibridni, AWD i sport. Na primer, izbor hibridnog moda dozvoljava automobilu da automatski izabere najefikasniju metodu pogona, sa mogućnošću da se prebaci na električni mod za vožnju sa nultom emisijom kada ulazi u centar grada – što omogućava automobilu da pređe do 59 kilometara u potpuno električnom modu bez zagađenja po WLTP ciklusu (67-69 km po NEDC).

Sport mod omogućava dinamičniju vožnju kombinovanjem benzinskog i električnog motora. Izbor AWD moda aktivira elektrifikovanu zadnju osovinu za maksimalnu trakciju na svim vrstama puteva. Kako bi još više unapredio efikasnost, Grandland X Hybrid4 dolazi sa regenerativnim sistemom kočenja kako bi energiju proizvedenu prilikom kočenja ili smanjenja brzine vratio u baterije.

Do 21 procenat manje CO2: Najefikasnija Opel Astra ikada

Sa kompletno novom generacijom motora i menjača, Opel Astra postavlja standarde za nisku emisiju. Ultra moderni trocilindarski benzinski i dizel agregati obezbeđuju živahne performanse i vrhunski komfor u vožnji sa optimalnim prigušenjem buke.

Kontra-rotirajuće međuvratilo u bloku trocilindarskog motora neutralizuje vibracije. Sa izlaznom snagom od 77kW (105 ks) do 107kW (145 ks) i maksimalnim obrtnim momentom od 195 do 300 Njutn metara, postižu odličnu ravnotežu između performansi i efikasnosti (NEDC potrošnja goriva: grad 6,3-3,9 l/100 km, otvoreni put 4,3-3,1 l/100 km, kombinovana vožnja 5,1-3,4 l/100 km, 116-90 g/km CO2; WLTP kombinovano: 6,1-4,3, 141-112 g/km CO2; preliminarni podaci). 

Bazne pogonske jedinice imaju šestostepeni manuelni menjač kao standard. Nova bezstepena automatska transmisija i devetostepeni automatik sa neprimetnim promenama brzina takođe doprinose manjoj potrošnji i većem komforu.  

opel-ide-elektricno-izvrsni-direktor-mihael-lohseler-objavio-naredne-korake-u-opelovoj-elektricnoj-ofanzivi-03.jpg

Astra takođe prednjači u pogledu aerodinamike. Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,26 za Astru hečbek kao i za karavan Sports Tourer, novi kompaktni Opel je najefikasnija Astra ikada i jedan od najaerodinamičnijih automobila u svojoj klasi. Ukupno, aerodinamička optimizacija nove Astre uštedi 4,5 g CO2 po kilometru prema WLTP standardima.

Nova Astra je podjednako izvrsna po pitanju komfora, infozabavnih sistema i sistema asistencije. Ovome doprinose još snažnija prednja kamera i digitalna kamera za pogled unazad kao i bežično punjenje mobilnih telefona i grejanje vetrobranskog stakla. Nova Astra se pretvara u koncertnu dvoranu sa opcionim Bose zvučnim sistemom.

Višenamenski van u vrhunskoj formi: Nova Opel Zafira Life

Već 20 godina, atraktivni, fleksibilni i praktični vanovi se zovu Zafira. Ovo načelo se nastavlja na IAA Salonu automobila 2019. sa modelom Opel Zafira Life.

Četvrta generacija je dostupna u tri dužine - ,,Mala’’ dužine 4,60 metara, ,,Srednja’’ sa 4,95 metara i ,,Velika’’ sa 5,30 metara – od kojih svaka dolazi sa do devet sedišta. Većina verzija prostranog vana su niže od 1,90 metara i tako mogu da pristupe klasičnim podzemnim garažama – što je bitno kada se koristi kao hotelski šatl, ali isto tako i za sve vozače koji žele da svoj automobil parkiraju bilo gde bez prepreka. 

opel-ide-elektricno-izvrsni-direktor-mihael-lohseler-objavio-naredne-korake-u-opelovoj-elektricnoj-ofanzivi-07.jpg

Novi van takođe dolazi sa malim krugom okretanja, dobrim upravljanjem i opciono sa dvoje kliznih vrata kontrolisanih putem senzora koja se elektronski otvaraju putem pokreta stopala – jedinstvena funkcija komfora u ovom segmentu tržišta.

U unutrašnjosti, ,,S’’ verzija Zafire Life već nudi do 3.600 litara prtljažnog prostora, koji može da se uveća do 4.900 litara u ,,L’’ verziji. Pored toga, konfiguracije sa do osam kožnih sedišta još više unapređuju komfor. I kao vrhunac, luksuzni ,,Lounge’’ paket opreme je dostupan sa pokretnim stolom, mnoštvom prostora za noge i jastucima za sedišta pozadi širine 48 cm.

Zafira Life ispunjava sve potrebe – od svestranih enterijera, visokog komfora i sofisticiranih sistema asistencije vozaču, do najmodernijeg infozabavnog sistema, head-up displeja, automatske kontrole brzine koja je bazirana na kameri i radaru kao i IntelliGrip elektronskog sistema kontrole proklizavanja.

Napredna tehnologija je uparena sa kul izgledom, ujednačenim proporcijama, kratkim prepustima i tipičnim Opel izgledom prednjeg dela. Vozač i putnici će takođe opciono moći više da uživaju u korišćenju vozila uz pomoć dvodelnog panoramskog staklenog krova i opcijom otvaranja prozora na vratima prtljažnika.

Možda vas zanima:

Теksas jakna je obavezan komad za ovu sezonu: 30 ideja kako da je nosite Iako dugo vremena nije bila u modi, pre nekoliko sezona teksas jakna je ponovo s...
Маsaža stopala u javnom prevozu, papuče za toalet: 15 stvari koje je moguće videti samo u Aziji U zemljama Azije vlada potpuno različita i neobična atmosfera svakodnevnice u od...
А ti pustaš dečka da ide sa drugarima na pivo? Pustaš svog dečka na pivo sa drugarima? Da! Skidam mu lanac i puštam. Dajem mu h...
Žene, majke, kraljice – nađite vremena da idete u „lov“ „Idem u lov. Ovo je moja slika kako „lovim“ večeras. Ne, nema puške. Ni životinj...
Zašto treba da idete na putovanje sa svojom majkom barem jednom godišnje? Putovanje sa majkom u bilo kojem dobu života jedno je nezaboravno iskustvo koje ...
Zašto ne volim da idem na odmor sa drugim parovima? Leto je, vruće je, kuvamo se kao da smo uključeni na „trojku“ i živci nam se tan...