Avantura zvana Transsibirska železnica
Svako od nas u životu prolazi kroz period kada želi da proba nešto novo. Nešto što će ga razmrdati iz monotone svakodnevice i što će uneti dodatnu svežinu u postojanje.
Često, u takvim situacijama biramo da putujemo. Putovanje vidimo kao jedinstvenu mogućnost da uspostavimo ravnotežu između sebe i sveta u kojem živimo.
Transsibirska železnica je putovanje koje svi treba da doživimo barem jednom u životu. Odgledao sam nekoliko dokumentaraca o putovanju i nisam mogao da ukrotim emocije i osećanja koje su te slike izazivale u mojoj svesti.
Iako mislim da je većina ljudi upoznata sa rutom, ipak je reč o najvećoj železničkoj mreži koja spaja Moskvu i evropski deo Rusije sa istočnim delom, kao i sa Mongolijom, Kinom i Japanskim morem.
Najpopularnija ruta je Moskva – Vladivostok koja traje sedam-osam dana i u toku koje se prođe kroz osam vremenskih zona pre nego što se stigne do cilja.
Ideja izgradnje Transsibirske železnice pripada caru Aleksandru III, a sam proces je započet 1891. godine, kada se počelo sa izgradnjom nekoliko deonica zapadno i istočno od Moskve.
Interesantno je da se kao završetak ovog projekta javljaju dva datuma. Prvi je u 1904. godini, kada je železnica, preko Mandžurije, bila povezana sa Vladivostokom, a drugi završetak datira u 1916. godini, kada je bilo izvedeno celo povezivanje na ruskoj teritoriji.
Puštanje u rad Transsibirske železnice doprinelo je preokretu u Sibiru. Počela je industrijalizacija, gradile su se dodatne železničke linije i povezivala su se teško dostupna mesta, a isto tako, taj ogromni predeo je mogao lakše da se naseljava.
Zanimljivo je i to što su svih tih godina na izgradnji železnice radili zatvorenici sa ostrva Sahalin, zajedno sa ruskim vojnicima.
Osim Transsibirske železnice, danas postoji još nekoliko trasa: Transmandžurska železnica, koja vodi sve do Pekinga, zatim Transmongolska železnica, koja vodi do Mongolije i Ulan Batora, ali i do Pekinga, i najnovija Bajkalsko-amurska železnica.
Sama pomisao na to da se nalazim u nekom od kupea i da lično doživljavam priče o Sibiru, motivisala me je da odmah spakujem svoj ranac i rezervišem kartu na relaciji Moskva-Peking.
I posle svega mogu da zaključim da je Transsibirska železnica više od jedne obične železničke rute. To je putovanje kroz modernu Rusiju i zbir zagonetki smeštenih u srž jedne enigme.
Autor: Evgenij Houp | CRNOBELO.rs